Teste de tensiune – Stresul bratelor
Presiuni enorme (foarte mult peste ceea ce suporta o janta in timpul folosirii) sunt aplicate modelului 3D care calculeaza tensiunile si indica modificarile. Softul foloseste culori diferite pentru evidentierea zonelor de stres: rosu pentru stres mare, verde pentru lipsa stresului.
Alterarea formelor
Testele modelului 3D indica si daca bratele sau butucul sufera modificari in timpul testelor de stres, din nou prin folosirea culorilor. Zonele critice vor fi indicate cu rosu, designul fiind modificat pentru eliminarea oricaror abateri necontrolate.
Testele finale ale jantei
Janta 3D este modificata si optimizata pana cand nivelurile critice de stres sunt eliminate complet. Janta este conceputa pentru a suporta presiuni enorme, garantand siguranta soferului si un inalt nivel de calitate al produselor nostre.
Prototipul rezultat urmeaza sa treaca si prin teste similare in conditii reale.
Testele TUEV
De fapt, chiar fiecare janta produsa de AEZ trece prin teste TUEV, garantand siguranta in trafic pentru multi ani. Cele mai importante teste TUEV sunt:
- Testul de uzura
- Testul de rulare
- Testul de impact
- Testul de condus
Testul de uzura
Acesta simuleaza fortele laterale care afecteaza janta in conditiile in care este condusa in viraje. Fiecare janta este fixata cu flansa la un inel de tensiune si supusa unei presiuni rotative care se propaga in intreaga suprafata de montaj.
Testul de rulare
In acest test, janta este verificata pentru stresul inregistrat in timpul rularii in linie dreapta sau curba.
Testul de impact
Testul simuleaza impactul jantei cu o piatra. Un ciocan este folosit de doua ori, pentru lovirea unui brat si a supapei.
Testul de condus
Testul presupune testarea jantei pe fiecare vehicul de pe piata. Testul verifica si offset-ul (decalajul), anvelopele si eventualele modificari ale caroseriei.
Folosirea pe timp de iarna
Este stiut… nicio janta nu este produsa exclusiv pentru folosirea pe timp de iarna. Capacitatea ei de a fi folosita iarna in conditii optime (trebuie sa reziste la sare, substante chimice si pietricele) este data de calitate si de rezistenta stratului protector (a lacului folosit).
AEZ practica o finisare cu adevarat speciala, dezvoltata in mod expres pentru a face fata cu brio conditiilor aparte din anotimpul rece.
Obiectivul a fost sa se gaseasca un compromis ideal intre duritate si elasticitate, efectul fiind o reactie optimizata la impact. Exista mai multe metode nestandardizate pentru testarea proprietatilor, cea mai dura dintre ele fiind cunoscuta sub numele de „caderea Jaguar”: o piulita tip M8 este lasata sa cada de la o inaltime de 4 metri, printr-un tub, astfel incat sa loveasca janta. Lacul nu trebuie sa se ciobeasca.
Protectia la sare
Toate jantele AEZ trebuie sa treaca testul spray-ului sarat. In acest test, finisajul exterior este zgariat si apoi udat cu o solutie acida, intr-un container din plastic, pentru aproximativ 300 de ore. Testul demonstreaza repede cat de mare este calitatea prelucrarii, pentru ca finisajul „infloreste” unde lacul sau vopseaua are defecte sau e de slaba calitate.
Lanturile de zapada
In principiu, lanturile, atunci cand sunt montate corespunzator, nu reprezinta o problema pentru jantele AEZ. In functie de vehicul, AEZ are grija sa mentioneze posibilitatea de montaj al lanturilor in certificarea TUEV.